06-12695193 info@orthofysio.nl

Happy kids!

van 0-18 jaar

De eerste die ziet dat er iets niet lekker zit bij je eigen kind, ben jij.
Lees op deze site verder wat er mogelijk aan de hand kan zijn en wat je daaraan kunt doen. Van huilbaby tot tiener met hoofdpijn of gedragsproblemen. Kom meer te weten over manuele therapie, orthomoleculaire therapie en voeding/leefstijlcoaching.

Vanuit de orthomoleculaire geneeskunde is er veel onderbouwing op het gebied van optimale voeding en veilige supplementen zoals vitamines en probiotica bij verschillende aandoeningen, óók bij kinderen. Wist je bijvoorbeeld dat de spijsvertering, neurotransmitters en hormonen (zoals dopamine & cortisol) een belangrijke rol spelen bij autisme en ADHD?

Een goede basis voor je kids om lekker te kunnen groeien en ontwikkelen.

Hoe help je je kindje te ondersteunen in groei en ontwikkeling? Welke voeding is nu gezond om aan je kindje te geven (op welke leeftijd) en waar moet je mee opletten? Welke voedingsstoffen hebben opgroeiende lijfjes nodig? Klopt de informatie van het consultatiebureau en het voedingscentrum met de huidige stand van zaken in de wetenschap?

Onderwerpen als borstvoeding, hulp bij huilbaby’s, kinder-manuele therapie, de jonge darmflora, voedsel-introductieschema’s, allergieën en intoleranties, kinderziektes, supplementen, de relatie van voeding en gedragsproblemen, leuke recepten en tips voor moeilijke eters kunnen hier aan bod komen!

Aan welke informatie heb jij behoefte? Laat het ons weten!

‘Ik combineer kennis uit verschillende vakgebieden, waaronder de orthomoleculaire geneeskunde (ofwel voeding- en leefstijlgeneeskunde) en kinder-manuele therapie’

Behandelingen voor kinderen

Orthomoleculaire geneeskunde

ADHD, autisme, buikpijn, darmklachten, diarree, intoleranties, reflux, eczeem, luchtwegklachten, wisselende stemmingen en keel-, neus- en oorklachten komen al op hele jonge leeftijd voor. Steeds meer kinderen hebben chronische ziekten. Leer wat je kan doen met voeding en supplementen.

Kinder- manuele therapie

Ontroostbaar huilen, overstrekken, onrustig, voorkeurshouding, wil niet knuffelen, het hoofdje lijkt ‘scheef’ of ‘plat’, slecht slapen, vaak spugen.. Herken je dit? Er kan sprake zijn van een functiestoornis in het nekje van je baby. Ook oudere kinderen met hoofdpijn, concentratieproblemen, rug- en nekpijn kunnen baat hebben bij kinder-manuele therapie.

Voedingsadviezen gericht op klachten-vermindering

Heeft je kind last van buikpijn, diarree, uitslag, eczeem, astma of gedragsproblemen? Neem de voeding eens goed onder de loep en laat onderzoek naar intoleranties en/of allergieën doen.

Jij hoort

ook wat jouw

kind niet verteld

Jij kent jouw kind het beste..

OrthoFysio Blog

Schrijf je in voor gezonde én lekkere recepten en de nieuwste inzichten op het gebied van voedingsstoffen, efficiënt sporten, herstelmechanismen, energie, balans, psyche, lijf, stress, hormonen, kids en meer

Heb je een vraag? of wil je een afspraak maken?

Laat het ons weten!  Vul het contactformulier hiernaast in, stuur een (Whatsapp-) bericht of een e-mail en we nemen contact met je op.

Bellen of whatsappen

(+31) 0612695193

Praktijkadres

OrthoFysio Brabant

Sint Jorisstraat 46

5268 CP Helvoirt

Noord Brabant, NL

Contact-formulier

Dit formulier vraagt om jouw naam, email adres en/of telefoonnummer zodat wij contact met je op kunnen nemen. Jouw gegevens worden worden nooit aan derden verstrekt. Zie de privacyverklaring om te zien hoe we met jouw gegevens omgaan.